Monday, December 31, 2012

Tefillin and Unio Mystica
















From Leonard Nimoy's Shekhina                           


 בענין מצות תפילין 

 הנה ידוע שמצות הנחת תפילין שקולה כנגד כל מצוות התורה כולן, ועוד שאמרו חז"ל גדול המצווה ועושה משאינו מצווה ועושה (קידושין לא.) . ותימה, אם מתשוקת הנפש ורצון היחיד עולה איזה תאווה להתקרב להקב"ה ולהידבק בו ית' מאי גרעא בכך נגד המצווה ועושה? ועוד, ידוע לכל, שיש כמה מצוות שהן שקולות כנגד כל התורה, ולמה אמרו שתפילין גם מיוחד למדרגה זו? והנה התשובות לאותן שאלות הן תשובה אחת.
ודע שמילת 'מצוה' ששגורה בפפיות כל העולם כלו אין ביאורתו ידוע לכל, אבל פשוט ששורש 'מצוה' הוא בלשון ארמית, במילת 'צוות' שמשמעותה חיבור, קשר, והתאחדות. ואז במשמעות לשון מצוה, שהיא מבחינת קשר, נתגלה הסוד של המעלה שנמצא במצווה ועושה. שעשיית המצווה מביאה ממילא דביקות עם הקב"ה שעשיית איזה מעשה משום חיוב מבטא מאליו קשר בין המחייב ובין הגברא שעליו חל החיוב. ומצוות הנחת תפילין מביאה לפעולה כוונת המצוות בכלל, ומושג הקשר עם האלוהות בפעולת קשר התפילין נגד הראש והלב, ואמירת "וארשתיך לי." וזה לשון השל"ה בפ' ואתחנן: "מצות אחדות השם, ואהבת השם, ותפילין של יד ושל ראש, ומצות מזוזה... כלם הם סוד דביקותינו בהשם יתברך... שנהיה דביקים ממש בשם ה' אלוקינו ומקשרים בו  

No comments: